dissabte, 14 de juny del 2008

en dues paraules: IM - PREZIONANT!!!

Encara no m'ho puc creure!!!! avui a la tarda, hem sortit a la muntanya... per variar... a mirar si trobàvem algun cep o rossinyol, com la setmana passada. Hem anat a una zona, que no és la habitual, a provar sort... de bolets ja n'hi havien, però no dels que avui buscava... vaig fent ullades pel bosc, buscant rossinyols, que son de color taronja, i només trobo cassoletes taronges (son cmestibles, però avui no en vull collir...), orelles de judes,... miro lluny... i veig alguna cosa taronja que sembla que m'estigui cridant...´´es molt gran, per tant no pot ser cap rossinyol... està sota d'uns pins... però per poder anar a fer el llufa a veure què és, ho tinc força difícil... hi ha molta vegetació i un sot força gran... però què collons!!! ho intento, per curiositat, a veure què és... quan estic a prop, després d'haver-me caigut alguna que altre vegada, i ben esgarrinxada, veig que no és cap molleric gegant... la forma d'aquest bolet m'és familiar... però no tant gran... dèu ser alguna altre cosa, el miro bé, el toco, passo la ma per sota del barret per veure si te porus o làmines, veig que te làmines... No pot ser!!! És un Pinetell!!!, agafo el ganivet i el tallo, l'observo bé, i efectivament!!! és un pinetell!!! és Gegant!!! no n'havia vist mai cap de tant gros, i molt menys a la primavera. Les esgarrinxades i els cops de cul al terra han valgut la pena...

Estic tant contenta... potser avui no he trobat cap cep ni cap rossinyol, però la recompensa ha estat genial. El bolet en questió pesa 398 gr i el barret fa 18 cm!!!

Oleee!!! avui ja no podré dormir...




Si t'ha agradat aquest post vota'm al top catalàTOP CATALÀ

2 comentaris:

Doncs en Quim, és Clar!! ha dit...

Quina passada de bolet, enhorabona, a veure si aquesta primavera fareu de tardor, sort.

Anònim ha dit...

Im-pressionant!!! Mega-Pinatell!!! i més mèrit trovar-lo en aquesta temporada de l'any!!! Felicitats!!!
Blade07

Publica un comentari a l'entrada

Vols deixar algun comentari?... Gràcies

 
Elegant de BlogMundi