Acudit del dia: Problema de Matemàtiques
Avuí fullejant l’hora nova, he llegit un acudit sobre educació, a la columna de Montse Pous. L’acudit fa gràcia, però també fa reflexionar cap on encaminem el futur del nostre país.
L’acudit diu així:
*Problema matemàtic plantejat a l’ensenyament l’any 1960:
Un camperol ven un sac de patates per 1000 Pts. Les seves despeses de producció son els 4/5 del preu de venda. Quin és el benefici que n’obté?
*El mateix problema, plantejat el 1965:
Un camperol ven un sac de patates per 1000 Pts. Les seves despeses de producció son els 4/5 del preu de venda, això suposa 800 Ptes. Quin és el seu benefici?
*Ensenyament del mateix problema l’any 1970:
Un camperol canvia un conjunt P de patates per un conjunt M de monedes. El cardinal del conjunt M és igual a 1000 Ptes., i cada element val 1 pesseta. Dibuixa 1000 punts grossos qie representin els elements del conjunt M. El conjunt F de les despeses de producció te 200 punts grossos menys que el conjunt M. Representa el conjunt F com a subconjunt del conjunt M, estudia quina serà la seva unió i la seva intersecció i dona resposta a la següent qüestió: Quin és el cardinal del conjunt B dels beneficis?(dibuixa B en color vermell).
*La LOGSE planteja el mateix problema de la següent manera:
Un agricultor, ven un sac de patates per 1000 ptes. Les despeses de producció pugen a 800 ptes i el benefici és de 200 ptes.
Activitat: Subratlla la paraula “patata” i discuteix sobre aquesta paraula amb el teu company.
*El mateix problema, a la propera reforma que es plantejarà a ensenyament podria ser:
El tiu Ernes, pages, burges, latifundista, espanyol facista espekulador i intermediari, es 1 kapitalista insulidari i cntralista q sa enrikit am 200 pelas alvendre espekulan un futime de ptates. Biu a luest de madrit esplutan magrevis. Porta fills a 1 skola de pagu. Analisa el tes, vusca les faltes d sintasi, dortugrafia, de puntiasio i si no les beus no t traumatisis, q no psa rs.
Eskriu tono, politono o sonitono am la frse “KELLESLERNES”, i envia un sms a tots ls teus kuleges kumentan els avusos antidmukratiks d l Ernes i kunvukan una mani spuntania en senyal de prutesta.
Si vas a la mani surtejaran un buga guapu.
Després d’aquest acudit molt representatiu de l’evolució i el nivell que porta el nostre ensenyament... deixeu-me els vostres comentaris i reflexions....
L’acudit diu així:
*Problema matemàtic plantejat a l’ensenyament l’any 1960:
Un camperol ven un sac de patates per 1000 Pts. Les seves despeses de producció son els 4/5 del preu de venda. Quin és el benefici que n’obté?
*El mateix problema, plantejat el 1965:
Un camperol ven un sac de patates per 1000 Pts. Les seves despeses de producció son els 4/5 del preu de venda, això suposa 800 Ptes. Quin és el seu benefici?
*Ensenyament del mateix problema l’any 1970:
Un camperol canvia un conjunt P de patates per un conjunt M de monedes. El cardinal del conjunt M és igual a 1000 Ptes., i cada element val 1 pesseta. Dibuixa 1000 punts grossos qie representin els elements del conjunt M. El conjunt F de les despeses de producció te 200 punts grossos menys que el conjunt M. Representa el conjunt F com a subconjunt del conjunt M, estudia quina serà la seva unió i la seva intersecció i dona resposta a la següent qüestió: Quin és el cardinal del conjunt B dels beneficis?(dibuixa B en color vermell).
*La LOGSE planteja el mateix problema de la següent manera:
Un agricultor, ven un sac de patates per 1000 ptes. Les despeses de producció pugen a 800 ptes i el benefici és de 200 ptes.
Activitat: Subratlla la paraula “patata” i discuteix sobre aquesta paraula amb el teu company.
*El mateix problema, a la propera reforma que es plantejarà a ensenyament podria ser:
El tiu Ernes, pages, burges, latifundista, espanyol facista espekulador i intermediari, es 1 kapitalista insulidari i cntralista q sa enrikit am 200 pelas alvendre espekulan un futime de ptates. Biu a luest de madrit esplutan magrevis. Porta fills a 1 skola de pagu. Analisa el tes, vusca les faltes d sintasi, dortugrafia, de puntiasio i si no les beus no t traumatisis, q no psa rs.
Eskriu tono, politono o sonitono am la frse “KELLESLERNES”, i envia un sms a tots ls teus kuleges kumentan els avusos antidmukratiks d l Ernes i kunvukan una mani spuntania en senyal de prutesta.
Si vas a la mani surtejaran un buga guapu.
Després d’aquest acudit molt representatiu de l’evolució i el nivell que porta el nostre ensenyament... deixeu-me els vostres comentaris i reflexions....
2 comentaris:
disculpa per la falca publicitaria, espero que no t'enfadis:
Avui dissabte (23/02/2008) a les 20:15 hores, la meva germana fa l'última proba del concurs de La Vanguardia "La Vanguardia busca presidente", es tracta d'una xerrada al Cercle Esport de Figueres (a sobre del LIZARRAN), l'assistència de públic es vital per seguir endavant amb el concurs, de moment els tres primers són un home d'Alacant, un home de València i com a representant de Catalunya i la meva germana.
Si podeu veniu a donar suport, i per aconseguir entre tots que una figuerenca guanyi el concurs.
Gràcies.
i per saber més del concurs http://presidente.lavanguardia.es/index.php,
tambè podeu ajudar enviant un SMS al 7744 amb el text tbp pirata.
A mi em fa riure la manera com evoluciona l'ensenyament, és una vergonya, direigents polítics fan el que els dona la gana. Les noves generacions no parlen bé ni el català ni el castellà ni res, només el llenguatge abreviat.
x axo nem axi; a10 i 1pto.
Publica un comentari a l'entrada
Vols deixar algun comentari?... Gràcies